Monday, January 23, 2006

Det beste jeg vet

Jeg strakk meg opp på tærne for å være riktig sikker
Og kikket inn i hylla mellom melk og eplesaft
Hvor var det blitt av bærene med alle de små prikker
som damene på Nora hadde most med all sin kraft

Jeg flyttet litt på gulosten og myste bak en flaske
Men ingen steder virket det som glasset kunne stå
Ut med ketchup, fiskeboller, gulrøtter så dvaske
at jeg måtte kaste dem i søpla etterpå

Og jakten på det røde, fine stoffet jeg var keen på
fortsatte for full musikk - nå var jeg riktig klar
for en skive, men det skulle ikke være prim på
kun den røde herlighet var gangbar lunch for far

Til slutt jeg fant et glass med lokk og hoppet høyt av glede
Der var det endelig, jeg kjente smak av bær og søtt
Jeg rev det til meg med slik kraft at naboen der nede
ble sint og banket hardt i veggen, ropte og så rødt

Men jeg var allerede kommet bort til frokostbordet
Der lå det nakne skiver og snart stanset naboens støy
Jeg satte meg til rette, og så åpnet jeg det store
glasset med min livrett: Det er jordbærsyltetøy

0 Kommentarer:

Post a Comment

<< Home